Sunday, September 23, 2007

نوزادیت !

با دو کیلو و هفت صدگرم وزن مسلما نمی‌تواند در رده‌ی سنگین‌وزن‌ها رقابت کند، دست کم در بدو تولد که نمی‌تواند. در عوض ناخن‌هایش کاملا رشد کرده‌اند و موهای سیاهش هم بلند شده‌اند یعتی که دیگر وقتش بوده.
اولین رفتار پیش‌بینی شده‌اش را همین امروز کشف کردم. خواب است، بعد چشمش را باز می‌کند. چند ثانیه‌ی بعد خمیازه می‌کشد و دست‌هایش را توی هوا تکان می‌دهد و اگر مادرش را پیدا نکند گریه می‌کند. فاصله‌ی بین خمیازه تا گریه بین هشت تا ده ثانیه است نه زودتر نه دیرتر. توضیح ضروری این که این عدد مربوط به روز اول است.
از زایشگاه تا خانه توی ماشین کاملا ساکت بود. بعید نیست به حرکت ماشین عادت کرده باشد. در این نه ماه، شمال و جنوب و شرق را همراهمان بوده. حتی نزدیک بود این دم آخری یک سر هم ببریمش کاشان عروسی آقای قاف که نهی کردند و به نظرمان آمد دیگر روی‌مان زیاد شده.
امروز سه بار هم لبخند زد یا به نظر آمد که لبخند می‌زند و چه می‌توانم گفت؟

5 comments:

Anonymous said...

سلام
،مبارکه آقای پدر، کاشکی گولش نزده باشید و دنیاش راستی راستی پر از شادی و لبخند و مهر و همه چیزهای خوب دنیا باشه
راستی میشه با خودش حرف بزنم؟ با اجازه
دختر کوچولو سلام
خوبی؟ خوش آمدی؟ سخت که نبود؟
ذلم میخواد یه عالمه حرفهای قلنبه سلمبه بهت بزنم اما به نظرم بابات اونقدر ذوق زده هستن که اگه زیادی حرف بزنم احتمالا دیگه راه نمیدن بیام پس بهتره فعلا فقط بگم سعی کن همه چیز یادت بمونه یه روزی مثل امروز ما حسرت میخوری به چیزهایی که فراموششون کردی حتی به این که لحظه تولدت یادت رفته

مهـ ـدی‌ said...

اين سحر نيست،ساحره است!

مهـ ـدی‌ said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

سلام آقای پدر . مبارکا باشد ..انشاء الله ... خواستم دعایم را بنویسم ، گفتم لابد در دلتان خواهید گفت از این دعاهای کلیشه ای ! ولی باور ،بفرمایید همین دعاها هستند که .. نیست من نمایندهء تام الاختیار خدا هستم روی زمین ، گفتم دعاهایتان را به گوش ایشان میرسانم بی واسطه !!...ولی این تاریخ میلادی اینجا رو یک کاریش بکنین بی زحمت !!

Anonymous said...

سلام آقای پدر . مبارکا باشد ..انشاء الله ... خواستم دعایم را بنویسم ، گفتم لابد در دلتان خواهید گفت از این دعاهای کلیشه ای ! ولی باور ،بفرمایید همین دعاها هستند که .. نیست من نمایندهء تام الاختیار خدا هستم روی زمین ، گفتم دعاهایتان را به گوش ایشان میرسانم بی واسطه !!...ولی این تاریخ میلادی اینجا رو یک کاریش بکنین بی زحمت !!