Tuesday, May 8, 2012

بیانیه ی کوبنده!






بیانیه ی روابط عمومی وبلاگ سحر در خصوص برخی مطالب مندرج در سایت های معلوم الحال در خصوص لهجه ی سحر:


اخیرن  در وبلاگی که مدعی است به زبان از منظر زبان شناسی نگاه می کند  ولی در واقع کاری جز حاشیه سازی های تامل بر انگیز و مایه ی تشویش اذهان جامعه ندارد مطالب  سراسر کذبی در خصوص سحر و پدر و مادر سحر منتشر شده است. بدینوسیله در جهت تنویر اذهان عمومی توضیحاتی  بیان خواهد شد و دفتر حقوقی این وبلاگ حق شکایت در محاکم قضایی را  برای خود محفوظ می داند.
1-      نویسنده در ابتدا می نویسد" سحر هنوز مدرسه نمی رود." آیا ایشان انتظار دارند دختری به سن و سال سحر مدرسه برود؟ آیا ایشان هیچ اطلاعی حتا در حد اطلاعات عمومی از نظام مقدس آموزش و پرورش و قوانین مصرح میهن اسلامی ما ندارند؟ قضاوت در این مورد را بر عهده وجدان های بیدار می گذاریم و مظلومانه می گذریم.
2-      نویسنده در ادامه تلاش بی فایده ای کرده تا آبا و اجداد پدر سحر را پیش چشمش بیاورد و این جا هم به بی راهه رفته است. دستگرد کجا و اصفهان کجا؟ ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا؟ ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی؟ به کجا چنین شتابان؟ "بگم؟ بگم؟ بگم خودت کجایی هستی؟ بگم؟"
3-      ما هیچ مخالفتی با لهجه زیبای اصفهانی نداریم. ولی خب بعضی وقت ها لهجه سحر نه اصفهانی که "بد اصفهانی" می شود و ما در بخش لهجه ها روی موضوع کار می کنیم و اطمینان می دهیم که اکنون لهجه سحر خیلی ملایم و تلطیف شده و انتشار چنین مطالبی جفای آشکار در حق پرسنل خدوم و زحمت کش سازمان کنترل لهجه ی سحر است.
و من الله توفیق
نوزده اردیبهشت یک هزار و سیصد نود و یک خورشیدی


ببخشید دیگه! خیلی وقت بود دلم می خواست باز هم یک بیانیه ای علیه کوروش /کورش/کروش بدهم. دیگه این جا قسمت شد. دوست عزیز خیلی خوب است.



----------------------------------------------------------------------------
-          هی نگو اووختش(oovakhtesh) بگو "بعد"
-          حرف بدیه؟
-          نه حرف بدی نیست ولی بهتره بجای این که هی بگی "اووخت" بگی "بعد".
اون وخت سحر بر گشت سر خاطره ای که تعریف می کرد: اووختش خاله بعدش اووخت ...چی بود؟ بعد؟ بعدش  اووختش خاله بعد اووخ بعد خاله گفت اووخ خاله گفت بچه ها بیان شعر بخونیم اووخ بعد اووخ...
هیچی دیگه! طفل معصوم رسمن گیر کرد و نمی توانست از سد "بعد" عبور کند

No comments: